Lucians-logo

Alvast de beste wensen!

Met de pepernoten en chocoladeletters al in de schappen is het hoog tijd om alvast na te denken over hoe je je relaties de beste wensen voor 2015 gaat overbrengen. Hoewel sinds de komst van internet en e-mail steeds meer ondernemers hun kerst- en nieuwjaarswensen digitaal (en dus last minute kunnen) versturen, betekent dit niet dat er aan deze uiting geen creatief proces vooraf gaat. En in dat geval geldt: hoe eerder je erover gaat nadenken, hoe groter de kans dat er een origineel en creatief resultaat uitkomt wat de ontvanger écht aanspreekt.

In commercieel betere tijden wilde iedere ondernemer zijn vaste klanten aan het eind van het jaar graag bedanken voor het vertrouwen en de prettige samenwerking. Dit gebeurde door een met zorg uitgekozen relatiegeschenk en natuurlijk ontving iedere relatie een Kerst-/Nieuwjaarskaart, bedrukt met logo en een persoonlijke boodschap. Om de perfecte kaart te vinden werden tal van boeken doorgespit en ook over de boodschap in de kaart werd goed nagedacht. Tegenwoordig zijn relatiegeschenken voor veel ondernemers een te kostbare uiting van waardering en worden de beste wensen via de mail verstuurd.

Het gemak van het versturen van een mail, betekent echter niet dat er ook minder tijd en aandacht moet worden besteed aan de inhoud van de boodschap en de vorm waarin hij wordt gegoten.

Wanneer je een vaste klant wil bedanken voor het vertrouwen, een basis wil leggen voor het nieuwe jaar en zeker wil weten dat je mail niet alleen ontvangen, maar ook gelezen en gewaardeerd wordt, zijn er een aantal aspecten waar je rekening mee moet houden:

  • tijdstip van verzenden
  • make it personal
  • bepaal het doel van je mail
  • wees uniek en oprecht

En waarom alleen een mail sturen en het hele 'offline' verhaal afschaffen? De allerbeste manier van relatiebeheer is nog altijd het persoonlijk contact en oprechte interesse. Zorg voor een mix van online en offline activiteiten die jouw klant zich 'koning' laat voelen en je waardering voor de samenwerking optimaal overbrengt.

Hoe? Daarover denken we graag met je mee. Maak online een afspraak voor een offline ontmoeting! Maar bellen mag natuurlijk ook: 06-45117413