Skip to main content

E-mailmarketing

Wanneer gepersonaliseerd, goed gedoseerd qua frequentie en inhoudelijk sterk kunt u met een mailing per E-mail uw klanten prima bereiken en informeren.

Met overvolle mailboxen is de gemiddelde Nederlander dagelijks de nodige tijd zoet om zijn inbox weer een beetje leeg  te krijgen. En met de nieuwe service van Google's Gmail is het voor gebruikers nog makkelijker om alleen de 'belangrijke' mails te lezen en die in de 'reclame'-box te negeren. Heeft het dan nog zin om aan E-mailmarketing te doen?

Personaliseren

Ja, mits gepersonaliseerd aan de ontvanger en idealiter niet alleen in de aanhef, maar ook qua content! U kunt zich vast voorstellen wanneer u een mail - aan u gericht - ontvangt met daarin alleen producten of nieuws gerelateerd aan een eerdere aankoop, dat dit veel meer aanspreekt dan een algemene nieuwsbrief die aan iedereen verstuurd wordt.

Frequentie

Ook speelt de frequentie van de e-mails een rol bij het succes van de nieuwsbrief, hoewel dit nauw samenhangt met de nieuwswaarde. De grote webshops versturen wekelijks - sommige nog vaker - nieuwsbrieven om ons maar te attenderen op hun webshop. Veel van die nieuwsbrieven verdwijnen ongezien in de prullenbak. U zult moeten meten welke frequentie voor u en uw ontvangers optimaal is.

Nieuwswaarde

De frequentie van de nieuwbrieven hangt nauw samen met de nieuwswaarde ervan. En dan doelen wij op de nieuwswaarde voor de ontvanger, niet wat u zo graag wilt vertellen! Analyseer hoeveel keer per jaar er ontwikkelingen binnen uw bedrijf zijn die voor een klant interessant zijn om over te lezen. Aan de hand hiervan bepaalt u een frequentie en bepaalt u vooraf de verschillende 'basis'onderwerpen voor de nieuwsbrieven. Uiteraard in grote lijnen, want uw nieuwsbrief moet actueel zijn en wordt pas écht gevuld naarmate de verzendingsdatum dichterbij komt.

Aansprekende teksten en beelden

Gebruik in uw nieuwsbrieven goed geschreven - op de ontvanger afgestemde - teksten zonder type- en taalfouten en plaats aansprekende beelden om de tekst te ondersteunen. Plaats niet teveel tekst in de nieuwsbrief, werk met 'lees meer' buttons. Op deze manier biedt u geïnteresseerde ontvangers de mogelijkheid het hele artikel op de website verder te lezen, maar mensen die even snel willen 'scannen' kunnen de nieuwsbrief snel 'doorlopen'.

Emailmarketing software

Gebruik voor het versturen van uw digitale nieuwsbrieven emailmarketing software. Voordelen van het gebruik van dergelijke programma's:

  • Je kunt meten hoe er is gereageerd op je e-mail (ontvangen, geopend, geclickt)
  • Ontvangers kunnen zich eenvoudig uitschrijven (verplicht)
  • Bezoekers op de website kunnen zich eenvoudig aanmelden
  • Eenvoudig vorm te geven en aan te passen

Laat ons het voor u doen

Natuurlijk kunt u dit allemaal zelf. Maar mocht u hier de tijd niet voor hebben, dan verzorgen wij uw e-mailmarketing graag. Waar u zelf voor dient te zorgen is een adressenbestand van klanten - verkregen doordat zij zaken met u doen of hebben gedaan of nadrukkelijk toestemming hebben gegeven voor het ontvangen van nieuwsbrieven. Meer informatie over Telecommunicatiewet kunt u hier lezen.