Skip to main content

Google optimalisatie

Google is de meest gebruikte zoekmachine. Het is daarom belangrijk dat uw website geoptimaliseerd is voor Google om zo hoog mogelijk in de zoekresultaten te verschijnen. Want wanneer potentiële klanten via Google op zoek zijn naar producten/diensten die u levert, dan wilt u wel dat ze bij u terecht komen.

Kwaliteit van uw website

Dit is echter makkelijker gezegd dan gedaan. Google wil zijn gebruikers zo relevant mogelijke zoekresultaten aanbieden en beoordeelt daarom iedere website op de kwaliteit en relevantie van de inhoud (content). Dit doet Google aan de hand van meer dan 200 factoren die onderverdeeld zijn in on page SEO en off page SEO. Hoe goed uw website hierop scoort, bepaalt de kwaliteitsscore die Google u toekent en op basis waarvan u gepositioneerd wordt.

Hieronder een opsomming van een aantal van deze factoren. Kanttekening die wij hierbij willen maken is dat hoe belangrijk Google optimalisatie ook is, de website vooral gericht moet zijn aan de bezoeker.

Beter een inhoudelijk goede website die minder goed SEO geoptimaliseerd is, dan een inhoudelijk slechte website die goed SEO geoptimaliseerd is.

On page SEO

  • Gebruik unieke titels voor elke webpagina
  • Gebruik de meta description tag
  • Structureer URLs
  • Zorg voor een eenvoudige navigatie
  • Plaats een sitemap voor de gebruiker en een aparte voor Google op je website
  • Bied kwalitatieve content - schrijf voor de bezoeker!
  • Gebruik informatieve anchor text
  • Goed gebruik van beelden (bestandsnamen, ALT attribute, ordenen)
  • Gebruik koppen en tussenkoppen

Off page SEO

Actueel houden website

Als u uw bezoekers vaker terug wilt zien op uw website, zult u ze daarvoor een reden moeten geven. Dit doet u door regelmatig nieuwe content te plaatsen. Dit kunt u doen middels een blog, foto's of nieuwsartikelen. Ook Google waardeert het wanneer u moeite doet uw website actueel te houden en uw bezoekers te informeren.

Waar u zich wel bewust van moet zijn is dat verouderd nieuws op uw website zo'n beetje de slechtste reclame is voor uw bedrijf. Wanneer u dus zelf niet de tijd heeft om regelmatig weer wat nieuws te plaatsen op uw website, kunt u dit door ons laten verzorgen. Wij nemen dan contact met u op wanneer het tijd is voor wat nieuws op de website.