Annie Sloan Nederland is distributeur van de producten van Annie Sloan. Annie Sloan is een van ’s werelds meest gerespecteerde experts op het gebied van verf en kleur. Ze heeft meer dan 25 boeken geschreven die in binnen- en buitenland verkocht worden en ontwikkelde haar eigen merk decoratieve verf: Chalk Paint®. Inmiddels is het assortiment flink uitgebreid met wall paint, wax & afwerking, kwasten, stoffen, stencils en accessoires.
Wij ontwierpen en ontwikkelden een website vanuit een mobile-first approach, waar zowel de startende als de doorgewinterde doe-het-zelvende consument geïnspireerd en geïnformeerd wordt over de producten en vele mogelijkheden ermee. En dit moest via ieder device kunnen, waarbij we zijn uitgegaan van de smartphone en van daaruit de website voor tablet, laptop en desktop hebben geoptimaliseerd.
De bezoeker moest geholpen kunnen worden bij het beginnen met ‘sloanen’, zoals het werken met Annie Sloan producten wordt genoemd, maar wanneer hij of zij meer ervaren is, ook uitgedaagd worden om grotere klussen aan te pakken. Hieruit zijn de ‘aan de slag’ en ‘inspiratie’ pagina’s ontstaan.
Daarnaast wil Annie Sloan Nederland hét (enige) adres zijn waar het complete Annie Sloan assortiment terug te vinden is. In eerste instantie ter informatie, maar wel met de mogelijkheid om via de webshop de producten aan te schaffen. De webshop is echter niet de hoofdfunctie van de website, Annie Sloan Nederland wil de bezoeker een optimale ervaring bieden en het ‘sloanen’ stimuleren. De bezoeker moet daarom vooral door de website geïnspireerd worden om meubelstukken, muren etc. een metamorfose te gaan geven.
De producten van Annie Sloan worden alleen via geselecteerde dealers verkocht en de website van Annie Sloan Nederland moet voor deze dealers een platform zijn waar zij zichzelf en hun workshops onder de aandacht kunnen brengen. De dealers kunnen zelf hun contactgegevens en workshops op de website plaatsen. De bezoeker kan dealers zoeken op provincie of een straal om zijn eigen locatie. De bezoeker krijgt vervolgens een foto en adresgegevens van de dealer te zien en via een link naar de website van de desbetreffende dealer.
De workshops zijn onderverdeeld in een aantal categorieën, zoals Masterclass of Annie Sloan Verftechnieken I of II, waarop de bezoeker kan zoeken. Er kan ook op dichtstbijzijnde locatie naar workshops gezocht worden. Vervolgens worden de workshops op datum weergegeven en gaat de bezoeker door middel van een klik op de gekozen workshop naar de workshoppagina waar meer informatie te lezen is over de workshop, de workshopgever, locatie en hoe men zich kan aanmelden voor de workshop. Er is bewust voor gekozen de aanmelding niet via de website van Annie Sloan Nederland te laten verlopen, maar direct via de dealer die de workshop geeft.
Naast de website en social media verstuurt Annie Sloan Nederland frequent een inspiratie-nieuwsbrief die vanuit MailChimp gestuurd wordt. Bezoekers van de website kunnen zich hiervoor aanmelden, de integratie met MailChimp zorgt er vervolgens automatisch voor dat de mailingslijst wordt aangepast en Annie Sloan Nederland voldoet aan de AVG.
Website is helaas niet meer online wegens het beeïndigen van de activiteiten in Nederland van de distributeur.