Jarenlang was de lengte van de tekst onder zoekresultaten, de meta description, in Google twee regels, gemiddeld 160 tekens. Google heeft onlangs echter een update in zijn algoritme doorgevoerd, waardoor meer tekst weergegeven kan worden. Dit kan veel invloed hebben op het aantal clicks op jouw webpagina's die in de zoekresultaten worden weergegeven!
Like en Deel dit bericht en maak kans op... of Tag een vriend die... je kan geen dag je tijdlijn op Facebook door scrollen zonder dergelijke oproepen in berichten van bedrijven tegen te komen. Facebook noemt dit 'engagement bait', maar het wordt ook wel 'clickbait' genoemd. Facebook gaat het vragen om interactie afstraffen!
Wanneer je tekst vanuit een website of een programma zoals Word kopieert om te gebruiken voor je eigen website, komen er ongemerkt scripts en opmaakcode mee die de weergave van jouw tekst op je website beïnvloedt.
Op De Haagse Hogeschool waar ik, Gaby, als docent en examinator werkzaam ben, moeten studenten bij het uitwerken van een app, website of online campagne zich eerst verdiepen in de doelgroep. Want hoe kun je een website maken of online campagne concept bedenken, als je niet weet voor wie je ‘m maakt?
Een veilige website is enorm belangrijk en het is daarom zaak om ervoor te zorgen dat je website up-to-date is. Niet zozeer de content – dat is om andere redenen belangrijk om actueel te houden – maar de software en gebruikte extensies. Wij helpen je graag bij het up-to-date en dus veilig houden van je website. Hoe? We leggen het je uit…
Maar liefst 9,4 miljoen Nederlanders hebben een account op Facebook. En maar liefst 6,6 miljoen Nederlanders zitten er dagelijks op. Reden genoeg om als ondernemer ook op Facebook te zitten om onder die miljoenen Nederlanders je doelgroep te bereiken, zou je denken. Voor wie denkt dat dat een eitje is, heb ik een vervelende mededeling … dat is het namelijk niet.
Hoe vaak gebeurt het niet dat je wat intypt bij Google, maar dat het antwoord waar je naar op zoek bent, er niet tussen lijkt te staan. Althans niet tussen de eerste resultaten. Het lijkt wel of Google niet begrijpt wat je zoekt.
De klant is koning en het is dus belangrijk om de klant of gebruiker centraal te zetten bij keuzes die we maken waarbij de klant en/of gebruiker betrokken is. Denk bijvoorbeeld aan het inrichten van je website, het ontwerpen van je foldermateriaal of het inzetten van social media. Door in de huid van de ander te kruipen, je te verplaatsen in de ander, ervaar je hoe deze persoon je website gebruikt.
Met de pepernoten en chocoladeletters al in de schappen is het hoog tijd om alvast na te denken over hoe je je relaties de beste wensen voor 2015 gaat overbrengen. Hoewel sinds de komst van internet en e-mail steeds meer ondernemers hun kerst- en nieuwjaarswensen digitaal (en dus last minute kunnen) versturen, betekent dit niet dat er aan deze uiting geen creatief proces vooraf gaat.